NIEUWS & ARTIKELEN

Kent u de impact van de inflatie in 2022 in uw bedrijf?

10 and 20 Euro Banknotes

Inflatie is een steeds vaker voorkomende economische factor. Voor kleine en middelgrote ondernemingen kan dit een groot probleem zijn voor de bedrijfsresultaten.

Naarmate de inflatie toeneemt, wordt het voor bedrijven moeilijker om hun marges te handhaven en tegelijkertijd de prijzen te verhogen. Dit komt omdat de gemiddelde klant negatief zou reageren op prijsverhogingen terwijl hij ook een beperkt vermogen heeft om prijsverlagingen op te vangen teneinde zijn marges te handhaven.

De oplossing voor het MKB om de inflatie onder controle te houden is niet alleen de prijzen aan te passen, maar ook de marges, waardoor zij meer speelruimte krijgen bij hoge inflatiepercentages.

Hoe intelligent te reageren?

Het probleem met de huidige situatie is dat het moeilijk is de prijzen te verhogen. Eén manier van denken is dus: wat kunnen we doen om onze marges te handhaven en wat kunnen we doen om de prijzen te verhogen? zonder onze prijzen te verhogen?

Een eerste spoor: kunstmatige intelligentie om de kosten van grondstoffen te optimaliseren

Met de hulp van AI, grondstoffen kunnen worden beheerd in termen van volume, wat het gemakkelijker maakt de bedrijfskosten te verlagen.

Dit komt doordat het mogelijk is geworden het gebruikte materiaal en de beschikbare hoeveelheden te traceren. Dit helpt ons de hoeveelheid grondstoffen te berekenen die op een bepaald ogenblik voor de productie nodig zullen zijn. kunstmatige intelligentie helpt ook bij voorraadbeheer en optimalisering van de toeleveringsketen.

Degenen die tijd hebben, nodigen wij uit om de thesis van Charles Froidevaux (1973) te ontdekken, en u zult zien dat AI niets heeft uitgevonden, maar dat zijn vermogen om een groot aantal gegevens te verwerken extreme optimalisaties mogelijk maakt (https://doc.rero.ch/record/5588/files/1_these_FroidevauxC.pdf).

Gratis cursussen voor KMO's om te leren hoe zij kunstmatige-intelligentiemodellen kunnen gebruiken, zijn beschikbaar op https://www.elementsofai.be/fr.

Een tweede spoor: optimalisering van aankoopprocessen

We moeten manieren vinden om onze bedrijfskosten te verlagen. Dit kan gebeuren door te onderhandelen met leveranciers en nieuwe procesoptimalisaties te vinden.

De eerste stap is te bepalen wat het meest geschikte moment is om van uw leverancier te kopen. Hierbij wordt rekening gehouden met de tijd die nodig is voor een bestelling, de voorraadniveaus, de omvang van de bestelling en de leveringstermijnen. De tweede stap bestaat erin samen met de leveranciers een strategie te ontwikkelen om hen te helpen de deadlines te halen, zowel voor uw bedrijf als voor dat van hen.

Onze beste voorsprong: met 24PM en zijn lastverminderingsdienst

Bedrijven wenden zich vaak tot de Cost Killing-service van 24PM voor hulp bij inkoop en aanbesteding. Met behulp van deze dienst kunt u al uw aankopen bekijken en de artikelen selecteren die het best aan de behoeften van uw bedrijf voldoen. Zo kunt u besparen op de prijzen van deze artikelen en op alle andere uitgaven in verband met uw eigen aankoopwerkzaamheden.

Meer informatie op: https://reload.24pm.agency/fr/produits-services/diminution-des-charges/

Dit zijn natuurlijk niet de enige mogelijkheden: wij moeten ook bedenken dat wij de inflatie voor onze klanten kunnen beheersen door hen kortingen of stimulansen aan te bieden, zoals gratis levering of een kennismakingsaanbod.

Een reactie achterlaten

Over 24PM

24PM is een coöperatief bureau dat bestaat uit partners die experts zijn in bedrijfsondersteuning, strategen, experts, C-Levels en professoren die erkend zijn in hun vakgebied.

We hebben een model gecreëerd waarmee we KMO's kunnen ondersteunen door 50% van onze tijd aan hen te besteden, terwijl we op een flexibele en dynamische manier ten dienste blijven staan van grote bedrijven die experts in strategisch management nodig hebben.

Deel dit artikel eenvoudig op je favoriete netwerk:

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Vind je dit een leuk artikel?
Vertel ons erover en laten we praten!
Wil je je huidige strategie testen met een van onze paren?

Tot 1 verzoek per jaar

Je kunt bijna gratis om 24 uur een Diagnostic aanvragen voor een van je bedrijven, gebruik dit formulier om het te bestellen, we bellen je terug om het te organiseren bij ons in de buurt of per video als je dat liever hebt.

Strategische diagnose

Claim vandaag nog je strategische diagnose voor een bijna gratis pakket en ontdek wat je goed doet en waar je kunt verbeteren. (2 uur durende bijeenkomst met 2 experts)*

* Maximaal één diagnose per bedrijfsdirecteur per jaar.